28
MAJ
11:00
interlogi | dr. Patricia Hayes: »Naš vsakonočni kruh« Ženske v mestu Lourenço Marques (Mozambique) na fotografijah Ricarda Rangela (1950-ta in 60-ta)
28. maj 2012 ob 11:00
Mala dvorana, ZRC SAZU
»Naš vsakonočni kruh« Ženske v mestu Lourenço Marques (Mozambique) na fotografijah Ricarda Rangela (1950-ta in 60-ta)
Fotografije Ricarda Rangela, ki prikazujejo Rua Araújo in rdečo četrt v bližini pristanišča v poznokolonialnem mestu Lourenço Marques (Maputo), odpirajo vrsto novih vprašanj povezanih z razpravo v afriškem zgodovinsopisju o »ženskah v mestu«. Območje (z bari, klubi in kabareji) je bilo uničeno kmalu po osamosvojitvi (1975), v postkolonialnem obdobju purifikacije pod novo marksistično-leninistično oblastjo Frelima, in je bilo šele pred kratkim obnovljeno. Zato Rangelov bogati fotografski opus odpira možnosti za interpretacijo in historizacijo, s feminizirano ekonomijo noči v središču mesta. Rangel opazovalcem ponuja zelo prepusten in bohemski občutek mesta. Njegovo delo nakazuje izrazito gost in prepleten prostor kritičnih komentarjev, kjer so umetniki in intelektualci angažirani v neke vrsti moralne estetike, ki jo je v času postkolonialnega režima zamenjala asketska moralnost.
Patricia Hayes, zimbabwejska zgodovinarka in vizualna antropologinja, je doktorirala leta 1992 na Univerzi v Cambridgeu z disertacijo o kolonizaciji severne Namibije. Souredila je dve knjigi, posvečeni južnoafriški kolonialni vladavini v severni Namibiji: Namibia Under South African Rule and The Colonising Camera (Namibija pod južnoafriško oblastjo in Kamera kolonizacije, 1998). Poleg tega je urednica posebnih številk revij, posvečenih vizualnosti in spolu, Kronos (2000) in Gender & History (2006). Predava na Oddelku za zgodovino Univerze Western Cape (Cape Town, Južna Afrika), kjer okviru projekta Vizualna zgodovina raziskuje razmerja med južnoafriško dokumetarno fotografijo in zgodovino v obdobju poznega apartheida. Med rezultati tega dela je monografija Bush of Ghosts (Grmovja duhov, 2010), ki jo je objavila skupaj s fotografom Johnom Liebenbergom.